×
  6494  

گلدان شیشه ای ساده با سنگ و چوب

گلدان شیشه ای


گلدان های شیشه ای ازجمله وسایل تزیینی هستند که از دیرباز مورد استفاده بوده به گونه ای که هیچ وقت از قدیمی نمی شوند. گلدان های شیشه ای فقط برای گلها نیستند. می توان از گلدان های شیشه ای به عنوان یک عنصر تزیینی برای افزودن رنگ و سبک استفاده کرد. می توان گلدان های شیشه ای را متناسب با گل های هر فصل تزیین کرد مثل استفاده از مخروط های کاج در زمستان.


خرید گلدان شیشه ای مدرن لاویا

 

گلدان
گلدان شیشه ای ساده


گلدان شیشه ای با پایه پایه چوبی

 

انواع گلدان شیشه ای


گلدان های شیشه ای بسیار متنوع هستند بنابراین دارای اشکال و اندازه های مختلف هستند:

  • گلدان ها استوانه ای و عمودی

  • گلدان های ساعت شنی

  • گلدان های گرد

  • گلدان های مستطیلی

  • گلدان ها فرم آزاد یا نامشخص

با توجه به این که چهار مورد اول کاملا مشخص است و انواع آن را در اطراف خود دیده ایم، این گلدان های فرم آزاد هستند که جذابیت بیشتری دارند. حال می توانیم دو ایده گلدان های شیشه ای فرم آزاد ساخت ایران را بررسی کنیم:


  گلدان شیشه ای ساده
  گلدان   گلدان شیشه ای ساده

 

گلدان شیشه و سنگ


گلدان دکوری مدرن سنگی


استفاده از سنگ در کنار شیشه که همیشه به عنوان عامل شکستن شیشه شناخته می شود، جالب و قابل تامل است که گاهی می توان با استفاده از فنونی خاص غیر ممکن ها را ممکن کرد.
این گلدان های شیشه و سنگ ساخته شده با هنر شیشه گری فوتی خاص بوده و هیچ دونسخه ای شبیه به یکدیگر نیستند. تصوری که از این گلدان های شیشه ای وجود دارد به این صورت است که شیشه بر روی سنگ درحال ذوب شدن می باشد. استفاده از سنگ های طبیعی که دست نخورده و بدون دخالت دست انسان می باشد، زیبایی این گلدان ها را دوچندان می کند.

  گلدان "استفاده از سنگ چینی و کریستال قروه"
  استفاده از سنگ لاجورد بیرجند
 

شکل های گوناگون هر سنگ موجب شده است که گلدان هایی با اشکال مختلف داشته باشیم. به همین منظور از بعضی از این گلدان ها می توان استفاده ای متفاوت کرد مانند تنگ ماهی. به این صورت که به دلیلی برش بعضی از این گلدان ها که باعث ایجاد دهانه ای باز تر شده است مناسب جهت تماس بیشتر سطح آب با هوا شده که تامین کننده اکسیژن ماهی داخل آن است.


   دارای دو قابلیت استفاده به عنوان تنگ ماهی و گلدان گل

گلدان شیشه ای جدید
 
گلدان شیشه ای
گلدان شیشه ای بر روی سنگ مرمر
 

گلدان شیشه و چوب

 

گلدان ترکیبی با شیشه و پایه چوبی


این گلدان های شیشه و چوب نیز همانند گلدان های شیشه و سنگ از ریزش شیشه ی مذاب بر روی چوب ساخته شده اند اما با این تفاوت که به دلیل آتش گرفتن چوب به دلیل حرارت بسیار بالا شیشه ی مذاب با سرعت بیشتری انجام میگیرد.
هر دوگدان ذکر شده قابل بازیافت بوده و با محیط زیست سازگار هستند و این موضوع می تواند یکی از موارد مثبتی  باشد که نظرطبیعت دوستان را جلب می کند.


گلدان شیشه ای با پایه پایه چوبی
گلدان شیشه ای با پایه پایه چوبی
مولف: مونا هاشمی


مقالات مشابه


گیاهان در طراحی داخلی گیاهان در طراحی داخلی

گیاهان در طراحی داخلی، گیاهان نقش مهمی در طراحی داخلی و طراحی معماری دارند و عنصری هستند که باعث ایجاد حس آرامش در فضا می شوند. گیاهان باعث رنگ بخشیدن به یک محیط می شوند و سادگی و یکنواختی را از بین می برند. دلایل زیادی برای وجود گیاهان سبز با برگ...

  517  
گلدان مدرن گلدان مدرن

در این مقاله چند نمونه از گلدان های خاص و مدرن را مشاهده می کنیم. گلدان ها از دکوری های مهم در دکوراسیون و طراحی داخلی می باشند. با استفاده از گلدان می توانید به محیط زندگی خود روح ببخشید. مخصوصا در ساختمان های مسکونی بدون حیاط، گلدان ها نقش مهمی...

  4158  
ایده های انواع گلدان شیشه ای ایده های انواع گلدان شیشه ای

گلدان شیشه ای خاص ترکیب گلدان شیشه ای با سایر متریال مانند سنگ، چوب، فلز و بتن باعث ایجاد تنوع و جذابیت بیشتر این گلدان های شیشه ای شفاف شده است. در این مقاله می خواهیم تعدادی از این ایده های خاص وجدید را معرفی کنیم. گلدان شیشه و سنگ طبیعی   استودیو اریک اولیوسون(Erik...

  7729  
میز پذیرایی میز پذیرایی

یکی از وسایل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، میز پذیرایی است که در چیدمان مبلمان نقشی اساسی دارد. کاربرد اصلی میز پذیرایی، دسترسی راحت مهمانان به وسایل پذیرایی است ولی بعضا برای قراردادن وسایل تزیینی نیز مانند آباژور مناسب، گیاه و گلدان و... نیز استفاده می شود. میز پذیرایی انواع مختلفی...

  2790